Среща с доброволци на кампанията в кино Култура

На 13 март от 18.30 ч в „Кино Култура“ се проведе среща на тема „Защо да гласувам на Европейските избори?“. На нея доброволците в кампанията „Този път ще гласувам“ представиха мотивацията си да бъдат част от този проект и споделиха как са успели да убедят хората около тях във важността на вота. На събитието присъстваха ръководителят на Бюрото на ЕП в България - Теодор Стойчев, проф. д-р Ингрид Шикова, журналисти, ученици, студенти и граждани.

В началото на срещата някои от доброволците ни разказаха за пътя, който са изминали като част от платформата „Този път ще гласувам“.

Вася Николова, студентка по журналистика в УНСС e победител в конкурса за онлайн доброволци в кампанията „Този път ще гласувам“ и преди няколко седмици се завърна от Брюксел, където се запозна както с работата на Европейския парламент, така и с членове на екипа, който стои зад кампанията. Вася сподели за успешно проведеното от нея събитие в Гимназия „Христо Ботев“ гр. Дупница, където с младежи от училището са дискутирали значимостта на предстоящите избори за ЕП.

Богомира Христова, която е студентка по Политически науки в Нов български университет, представи инициативата си за създаването на Фейсбук страница за доброволци „Този път ще гласувам“, която има за цел да събере на едно място хората, които желаят да организират или да участват в събития, посветени на кампанията.

Вени Здравкова, ученичка в 164 гимназия с преподаване на испански език „Мигел де Сервантес“ и инстаграм влогърка, разказа за отличието си от европейския фотоконкурс „This time I’m voting“, а също и за реакциите, с които се е сблъскала, когато е презентирала кампанията в своето училището.

Вдъхновяващият разказ на проф. д-р Ингрид Шикова, преподавател в Софийски университет „Св. Климент Охридски“ акцентира върху необходимостта от колективни действия в името на това да съхраним свободата, която често приемаме за даденост в съвременното ни европейско общество.

Събитието продължи с обща дискусия между всички присъстващи, а след това участниците се разделиха на три отбора, които имаха за задача да създадат видео, с което да убедят хората да се включат в кампанията.